Poliser kallade Rosengårdsungar för ”blattejävlar”

Malmöpolisen har i åratal gjort sig rikskända för sin bufflighet, osmidighet och för att av allt att döma snitta på långt under allmän medelbegåvning bland sina fotsoldater. Men nu verkar hissen ha stannat halvvägs hos kravallpolisen.

Två ungdomar står åtalade för kravallerna i Rosengård i december och kravallpolisen förser själva åklagaren med en ”bevisfilm” som de själva spelat in där de lägger den ena rasistiska och våldsförhärligande kommentaren efter den andra: ”Blattejävlar”, ”Den lille apajäveln. Ska jag göra han steril när jag får tag på honom?, ”ja han ska ha sig duktigt med stryk så han inte kan stå på benen”.

Tiotusenkronorsfrågan till alla liberaler och alla andra idioter: Hur kan det komma sig att många ungdomar i Rosengård, och en hel del av oss andra också för den delen, hatar polisen?

4 kommentarer

  1. ”Hur kan det komma sig att många ungdomar i Rosengård, och en hel del av oss andra också för den delen, hatar polisen? ”

    Det beror helt enkelt på att ni är bortskämda och uppvuxna i tron om att det är OK att slåss, vandalisera och hota för att få sin vilja fram.

    Jag finner mycket nöje i att se klipp på nätet, där ni åker på däng av ett gäng poliser. Skrattar lika mycket varje gång. Hur många blåmärken ska det krävas för att ni slutligen skall inse att ni varken förändrat något eller kommer förändra något?

      • Ointressant artikel Bert. Du missade att läsa Sarneckis citat längre ner: ”Svenskar som lever i Sverige under samma förhållanden som invandrare har precis lika allvarliga problem, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi vid Stockholms universitet”.

        Eftersom brottslighet har sociala och ekonomiska orsaker är det helt poänglöst att diskutera det utifrån ”invandrare” kontra ”svenskar”.

        //Afa Julia

  2. Om jag blir arbetslös och känner mig utanför ska jag också börja sätta fyr på saker, kalla alla som försöker hindra mig fascistsvin och göra allt jag kan för att skicka dem till andra sidan genom att slänga stenar och brandbomber på dem.
    Särskilt poliser och brandmän! Får jag sen inte en sprillans ny egen laptop och minst en ny fritidsgård blir jag riktigt asförbannad! Då vete fåglarna vad jag tar mig till…

    Tja, det är klart. Alla som inte tycker som jag måste ju per definition vara sverigedemokrater eller moderater. Eller åtminstone nazister, eller åtminstone folkpartister. I varje fall socialdemokrater eller vänsterpartister. Det är ju faktiskt så att det är vi som gör vad vi kan för att förstöra för våra medmänniskor i samhället som står högst upp på ranglistan. Ve pöbeln som inte tycker som vi!

    Eller hur?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

